czwartek, 20 lutego 2014

12.Jak się nauczyć angielskiego?!

No właśnie, posługiwanie się językiem angielskim, niezbędna umiejętność, jeżeli w ogóle chcemy próbować swoich sił w lotnictwie. Dla niektórych banał, dla innych z kolei koszmar. Znam wiele osób, które w liceum zbierały 5 z matmy,czy fizyki,a na angielskim totalnie poległy. Dla mnie to było dziwne, bo u mnie jest na odwrót, angielski kochałam, a przedmiotów ścisłych nienawidziłam, jak na ironie studiuje kierunek techniczny, gdzie takich przedmiotów jest mnóstwo. :D Język obcy pojawia się niestety dopiero na 2 roku. :( no,ale przejdźmy do sedna. Nie ma co ukrywać, że polskie szkolnictwo do porządnego, profesjonalnego posługiwania się angielskim, bądź jakimkolwiek innym językiem obcym w 90% nas nie przygotuje. Co jest tego przyczyną? Dobre pytanie, na pewno ma na to wpływ fakt, że np przez wszystkie klasy podstawówki + gimnazjum na angielskim ciągle było to samo,potem w liceum się to zmieniło. Ja wiem, że chodzi o to,żeby wyrównać poziom, ale od tego są podziały na grupy, ktoś kto ma wiedzę zerową nie może równać się z osoba, która np ma bez problemu same piątki. Zatem w większości przypadków szkoła odpada, jakie są więc inne sposoby?

1. Szkoły języków obcych - ja wiem, w pełni zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdego stać na wydatek rzędu 2 tysięcy na to, żeby on, bądź jego dziecko uczyło się języków, aczkolwiek uważam, że jest to najlepszy sposób, jeżeli kogoś na to stać, ponieważ są one prowadzone przez osobę, która polskiego nie potrafi, więc porozumieć się z nią można jedynie po angielsku. (nie wiem jak to wygląda na poziomie podstawowym, ale wiem, że na średnio-zaawansowanych i wzwyż tak lekcje wyglądają), poza tym, tam się stosuje komunikację. Rozmawiamy z ludźmi, to jest najlepszy sposób na obycie się z językiem, nie tylko w teorii, ale także w praktyce. ;-)

2.Indywidualne nauczanie - dla mnie osobiście jest to najlepsza opcja, ja jakoś nie lubię uczyć się w grupie,zdecydowanie wole, jak przyjeżdża do mnie nauczyciel i się z nim uczę. Mogę wtedy swobodnie rozmawiać, nie krępuje mnie to. Minusem jest fakt, że nie jest się tak obytym w tych rozmowach z rożnymi ludźmi, tylko z jedną osoba, aczkolwiek mi to akurat nie sprawiło problemów jak musiałam się dogadywać z obcokrajowcami i robiłam to wielokrotnie, wszystko zależy od nas. :)

3.Teksty piosenek.. nie wiem jak wy, ale ja jak wpadnie mi w ucho jakaś piosenka, to baaardzo często albo tłumacze sobie ją sama w głowie, ale idę na łatwiznę i wchodzę zazwyczaj na tekstowo.pl i czytam sobie tłumaczenie.

4.Filmy z napisami - sposób dobry, aczkolwiek nieco ryzykowny, ponieważ tłumaczenia często nie są dosłowne i nie znaczą dokładnie tego co bohaterowie mówią. Raczej sposób dla bardziej zaawansowanych.

5.Gry - słuchajcie, w liceum miałam kumpla, który W OGÓLE się nie uczył, serio wcale, za to grał w mnóstwo gier po angielsku i na koniec skończył z piąteczką. ;) nie wiem czy to własne granie miało na to wpływ, czy po prostu jest lingwistycznie uzdolniony,aczkolwiek warto łączyć przyjemne z pożytecznym! :)

6.Skype - tutaj mamy mnóstwo możliwości, możemy dzwonić do ludzi z obcych krajów i po prostu sobie z nimi rozmawiać. Jest pełno ludzi na świecie, którzy z nudów wchodzą na skypa żeby sobie pogadać z innymi, tak można świetnie obyć się w mowie. :)

7.Youtube/chomikuj.pl - w każdej chwili możemy sobie odpalić lekcję języka i uczyć się w domu. Jeżeli nas nie stać na szkołę, lub korki, to internet jest dla nas zbawieniem!

8.Słówka, słówka,słówka.. uważam, że bez tego po prostu nie ma możliwości się dogadać. Bo o ile jeżeli nasza gramatyka leży, to mimo wszystko da rade jakoś się dogadać, o tyle jeżeli jakiegoś słowa nie znamy, no to nie ma zmiłuj, chyba że jesteście świetni w pokazywaniu na migi! :D

Także widzicie, jest mnóstwo możliwości, a to jest tylko kilka tych, które według mnie są najskuteczniejsze, ale każdy musi znależć taką jaka jemu odpowiada najbardziej! wystarczy jedynie odrobina chęci i czasu! :)


PS Tak się zastanawiam,czy ktoś w ogóle czyta co ja tu piszę? jeżeli tutaj jesteście to dajcie znać co myślicie, o blogu wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna! :) przy okazji wspomnijcie jakie są wasze ulubione metody nauki - niekoniecznie języków! :)

1 komentarz:

  1. Jak się nauczyć angielskiego??
    Język angielski to dla mnie nie tylko język obcy - to moja pasja i miłość, która zajmuje znaczące miejsce w moim życiu od wielu lat. Zapraszam na http://www.sic-egazeta.amu.edu.pl/index.php?t=2737 Jeśli chcesz nauczyć się tego wspaniałego języka angielskiego w sposób inny niż w niejednej szkole językowej... jeśli chcesz płynnie mówić po angielsku i poznać go w sposób atrakcyjny, nowatorski i ciekawy - zapraszam na konwersacje z angielskiego lublin.

    OdpowiedzUsuń